Orkiszowo-ryżowe scones z tahini! Zdrowe scones z tahini z Primavika :)

Autorka: 1/15/2018

Witajcie! :)
Poniedziałek przywitał Was takim pięknym, mroźnym porankiem? Chyba moje narzekania i post o przyprawach coś pomógł, bo powiem Wam, że niedziela.. o ja!
Jaka ona piękne była :)
Oczywiście, że skorzystanie zostało z tej pogody i po leniwym śniadaniu ruszyłam z Mistrzem Naleśników i dwiema psimi kompankami na Kozią Górkę :)
Słowa Górka tutaj akurat lekko przesadzone, ale Bielsko i Podbeskidzie mają to, że górki posiadają, ale zaliczyć ich do wymagających nie można :D

No, ale ważne że dupki ruszone i świeże powietrze powdychane, bo w ciągu tygodnia strasznie ciężko o jakąś aktywność poza bieganiem na świeżym powietrzu :( Też cierpicie na brak świeżego powietrza zamknięci za biurkiem, albo w jakimś budynku?
Witaminy D nawet wtedy bardzo potrzeba, oj bardzo! :)

No, a wracając do śniadania.. To chyba najbardziej świeży przepis na tym blogu, haha :D
Znalazłam przepis na blogu I adore cinnamom i szczerze mówiąc wiedziałam,że to jest to! Kocham śniadania na świeżo, na ciepło i takie wspólne.. kocham scones, które zazwyczaj zjadałam na słodko, a tutaj? A tutaj do wyboru do koloru :)
Bo tak, właśnie o scones tutaj dzisiaj poczytacie :)
Są z tahini (mnianm, mniam! Nowe zastosowanie oprócz hummusu), bez dodatku jajek, z mieszanką nasion :)
To tahini nadaje im świetny, charakterystyczny smak, który pokochacie :) Są takie napakowane aromatem, ale nie jest on dominujący- nie wiem, czy wiadomo o co mi chodzi.. no ale  zrozumiecie, jak skosztujciecie! :D dodatkowo mąka orkiszowa nadaje im swojego smaku.. :) mniam!
Powiem Wam, że mi najbardziej przypadły do gustu same lub z wytrawnym dodatkiem,a Mistrzowi? O dziwo!
Z miodem, lub z dżemem i serkiem :) No zaskoczył mnie totalnie, ale cóż zrobić :)
Trzeba uważać, bo strasznie lubią się kruszyć, być może to wina mąki, aczkolwiek.. jak mam być szczera- to dla mnie ich urok :)

Całość przygotowania mi śniadania zajęła.. 40minut (z myciem garów :D!) dlatego na prawdę Was zachęcam, gdy będziecie mieli chociaż troszkę czasu o poranku.. zróbcie je na wspólne śniadanie :) Albo przygotujcie wieczorem i zjedzcie je razem rano.. <3
Bo scones mają to do siebie, że lubią być jedzone w towarzystwie..
tak jak chociaż by te z rabarbarem, albo te czekoladowe.. o! Były też razowe :D
Mówię Wam, w nich jest jakaś magia! :)

To, co.. zapisujecie i robicie? :) Nie zawiedźcie ich! ;)

Scones orkiszowo-ryżowe z tahini

Składniki:
-85g mąki orkiszowej
-85g mąki ryżowej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
-2 łyżki ulubionych ziaren (u mnie: sezam, czarnuszka,słonecznika, dynia)
-0,5 łyżeczki soli
-50g masła klarowanego
-120g jogurtu typu skyr (lub grecki)
-20g tahini Primavika

Wykonanie:
Suche składniki wymieszać razem. Następnie dodać masło i razem wymieszać, powinna powstać masa jak na kruszonkę.
Następnie dodać jogurt oraz tahini, zarobić razem ciasto na gładką masę.
Z ciasta wykroić 6 scones (można więcej, ale będą za chude ;) ), ułożyć na brytfance wyłożonej papierem do pieczenia.
Posypać z góry ulubionymi ziarnami.
Piec w nagrzanym na 180 stopni piekarniku, ok 20 minut.
Podawać ciepłe, lub zimne.










Smacznego!

Podobne posty

17 komentarze

  1. mniam, zjadłabym do jajecznicy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie i może zrobię podobne, bo bardzo już dawno nie jadłam scones.

    OdpowiedzUsuń
  3. rozłożyłaś mnie na łopatki tym przepisem :) ale pyszne muszą być!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam ale tahini uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przemawiają do mnie :) Co prawda nie przepadam za tahini, ale takie scones kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smakowite bułeczki :) Jeszcze takich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne na śniadanie :) muszę je wreszcie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sto lat nie robiłam scones. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. noooo takie śniadanko kto by odmówił:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak tam namawiasz to biorę! ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. a wiesz, ze na koziej jeszcze nie byłam- za blisko chyba jest :)
    a sconesa porywam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super alternatywna dla tych pszennych bułeczek :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!