Zdrowe pancakes prosto z Ameryki! Amerykańskie pancakes :)

Autorka: 12/12/2018

Cześć i czołem moja drużyno! :)
Już tylko 12 dni dzieli nas od Świąt, jedzenia pierogów i błogiego lenistwa na sofie :)
Lubię ten okres, lubię prezenty, zapach cynamonu i świecącą choinkę :)
Ale lubię się też w te dni poruszać- niestety nie dla mnie tylko leżakowanie :)
Mam nadzieje, że i Wy macie podobne zapędy :)

Hah, jak wiecie jestem mącznożerna i makaronożerna.. to 100% po dziadku!
On tak jak ja uwielbiał na obiady makaron z jabłkiem, kluseczki, czy inne naleśniki :)
Ja mam tak samo.. obiad w postaci placków, makaronów- zawsze, chętnie i wszędzie!
No na prawdę.. :)
Do dzisiaj w domu się ze mną śmieją, że zawsze prosiłam żeby mama zrobiła na obiad makaron z serem (białym), ale zawsze jadłam bez, bo po prostu jakoś mi to nie pasowało :D

No więc takowym oto sposobem stopił mi też serce Mój Mistrz Naleśników, który to wszelkiego rodzaju placuszki, naleśniki umie robić jak nikt inny!
Ba! W akademiku zaraz na początku naszej znajomości zaserwował mi ultra pyszne, cienkie i puszyste naleśniki meksykańskie! Jakież one były cudowne :) Także no.. od tamtej pory to na niego spłynął honor smażenia naleśników,a ja zazwyczaj zajmuje się farszem :)

Tak było i tym razem.. ponownie to on stanął za patelnią i to on uczynił naaaajleeepszeeeeee, puszyste, mięciutki bardzo, bardzo amerykańskie pancakes! No może nie, aż tak, bo.. poprosiłam go, żeby troszku zmienił je na zdrowsze i o dziwo! zrobił to bez marudzenia :D
Także przed Wami zdrowsza wersja pancakes! :)
Miód w ustach, żołądku!
Najgorzej, że są bardzo syte, ale człowiek nie umie ich po prostu przestać jeść.. :)
Ja tylko tutaj wymyśliłam sobie polewę z ciepłych truskawek i masła orzechowego.. mmm... aż ślinka cieknie na samo wspomnienie.. :)

Okazało się, że powstały one w dwóch wersjach, ponieważ za drugim razem zapomniał o jajku- ale nic a nic nie stało się z ich konsystencją :) Także obu wersji można wypróbować :)

Także serdecznie zapraszam Was na lekko odchudzoną wersję pancakes, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyście wykonali podstawową wersję- wybierz tą którą uwielbiasz :)

Amerykańskie pancakes (inspiracja Kwestia Smaku)

Składniki:
-2 szklanki mąki orkiszowej jasnej
-2 jajka (bez też wychodzą)
-1,5 szklanki mleka (można na pół z wodą)
-75g rozpuszczonego masła klarowanego
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/3szklanki zmielonego erytrolu
-szczypta soli
Polewa:
-truskawki mrożone
-masło orzechowe

Wykonanie:
Mąkę przesiać. Jajka roztrzepać i wymieszać z mlekiem. Jeżeli pomijamy jajka, od razu wszystko dodawać do mąki :)
Następnie połączyć z pozostałymi składnikami, na końcu dodając roztopione masło.
Całość zmiksować na jednolitą masę.
Odstawić na ok 10-15 minut.
Następnie przemieszać i smażyć na dobrze rozgrzanej patelni, bez użycia tłuszczu (jest już w cieście).
W tym czasie truskawki mrożone umieścić w garnuszku, podgrzewać lekko; można z dodatkiem erytrolu.
Podawać z truskawkami i masłem orzechowym.







Smacznego!

Podobne posty

8 komentarze

  1. Wszelkie placki zawsze dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też nie mogę się doczekać świąt:)
    A placki cudowne, idealne na zimowe śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają na smaczne :)

    Odliczamy do Świąt <3

    OdpowiedzUsuń
  4. To moje ulubione weekendowe śniadanie. Zrobiłaś je na bogato. A jutro sobota, więc kto wie... może właśnie jutro je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, dawno nie jadłam żadnych placuszków, a takie amerykańskie prezentują się obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zjadła bym. Jak pięknie wyrosły ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, w takie dni to mnie samą niesie, nie umiem usiedzieć :D Zadziwia mnie fakt, ż epancakes wychodzą też bez jajek! Muszę spróbować zrobić tą bezjajeczną wersję!

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!