Sernik pomarańczowy :) Zdrowsza wersja sernika z pomarańczą, idealny na święta!

Autorka: 12/22/2018

Dzień dobry! :)
Ahh! To już tylko dwa dni! Dwa dni, aby rozpocząć cudowny świąteczny okres :)
Też czekacie z wytęsknieniem? :)
Powiem Wam, że ja to zaplanowałam 3/4 gotowania na niedzielę, bo w poniedziałek jeszcze w pracy, także może być ciekawie  z czasem, toteż wolę się przygotować :)
A jak tam u Was? Roboty od groma, czy może na luzaku?

Ah! Muszę się Wam pochwalić, że właśnie tydzień temu udało mi się zaliczyć egzaminy, także weekendowe wypady do Krk na kurs zakończyły się pozytywnie :) ufff..! Stresu było co nie miara, także jedno z głowy jak to mówią :)

Troszku znowu tutaj przycichłam, ale już nadrabiam :)
Macie też tak czasem, że wpadniecie na jakiś pomysł i nie ma bata- musicie go zrobić? Totalnie nie wiecie czy wyjdzie, czy będzie zjadliwe, ale w środku czuje: tak to jest to?
Rzadko miewam takie przebłyski, ale z tym sernikiem tak właśnie było!
Od początku wiedziałam, że muszę spróbować go zrobić, a smaki przypominały mi smakami dobrą, cudownie mroźną zimę i powrotu do ciepłego domu, pachnącego cynamonem :)
Dodatkowo- jak to u mnie, przygotowany jest w zdrowszej, co nie znaczy gorszej wersji :)

Tutaj pomieszałam trochę smaki, bowiem spód jest mocno czekoladowy, a sam sernik mocno pomarańczowy- czyż można połączyć lepiej? :)
A może sami robiliście już takie połączenie smaków w serniku?
U mnie był to 1szy raz, ale wiem, że nie ostatni :)
sam sernik wyszedł mocno puszysty, mocno pomarańczowy, dość słodki, ale mocno czekoladowy spód idealnie wpasowywał się w całość :)

Musicie wypróbować ten smak- warto! :)

Sernik z pomarańczą

Składniki:
Spód
-120g ciasteczek żytnich, lub pełnoziarnistych
-10g kakao
-3 kostki czekolady 90%
-100g oleju kokosowego/masła klarowanego
Masa serowa
-500g sera twarogowego chudego, zmielonego
-125g jogurtu naturalnego
-1 pomarańcza
-1 jajko
-50g erytrolu

Wykonanie:
Ciasteczka zmiel na proszek, dosyp kakao.
Olej kokosowy, lub masło roztop z czekoladą, dodaj do spodu.
Wyłóż spód tortownicy papierem do pieczenia, zamknij szczelnie tortownicę.
Powstałą masą wyłóż dokładnie spód tortownicy (możesz odrobinę wejść na boki tortownicy), następnie schłódź w lodówce.
W tym czasie zetrzyj skórkę z połowy pomarańczy (wcześniej ją sparz).
Z połowy pomarańczy wyciśnij sok.
Następnie ser twarogowy, jajko, erytrol/ksylitol oraz sok z pomarańczy zmiksuj krótko, tylko do połączenia składników. Dodaj skórkę, wymieszaj już szpatułką.
Gdyby masa była zbyt gęsta dodawaj po trochę jogurtu- ma mieć konsystencję gęstej śmietany.
Gotową masę wylej na schłodzony spód, wyłóż na wierzch kawałki pomarańczy.
Następnie piecz w kąpieli wodnej (tzn tortownicę wkładamy do większej brytfanki, w której nalewamy trochę wody; gdyby tortownica była nieszczelna- opleć ją folią spożywczą naokoło). Temperatura 180stopni, grzanie góra dół, ok 1h.
Następnie studzimy w lekko uchylonym piekarniku, aż będzie całkowicie zimne.
Gdy ostygnie wkładamy na noc do lodówki.
Rano gotowe do spożycia, najlepiej wyciągnąć z lodówki na 30min przed konsumpcją.






Smacznego!

Podobne posty

8 komentarze

  1. u mnie mięsa zrobione, a słodka część świąt i rybna od jutra, no i sałatki w wigilię:)
    A na święta sernik musi być tradycyjny, wiedeński z 10 jajek;)
    Wesołych i pysznych świąt;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli u mnie będzie sernik to tradycyjny, bo dla reszty rodziny. Dla siebie robię zdrowego makowca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomarańcza to nie moje smaki chociaż świąteczne :)

    Spokojnych i radosnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście pomieszałaś, zamieszałaś i stworzyłaś wspaniały sernik. To moje smaki. Bo i czekolada i pomarańcza i oczywiście sernik. Pychota :)
    Karolinko, Zdrowych i Radosnych Świąt, Rodzinnych i... smacznych:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Połączenie smaków znam i często przygotowuję, ale Twój sernik kusi, oj kusi;)
    Radosnego świętowania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie! Problem w tym, że przez świąteczny serniczek kilka kg przybyło hehe:D

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!