Ryżowo-orkiszowe naleśniki na słodko! Naleśniki na słodkow, z owocami ;)

Autorka: 12/30/2018

Hej, hej! :) Żyjecie po świątecznym zabieganiu i rozpoczętych przygotowania do Sylwestra? :)
Niby Święta okresem odpoczynku, czasu z rodziną, ale jak patrzę na niektóre osoby w sklepach, na portalach internetowych to aż głowa boli ;)
Ilości jedzenia, które kupują, przygotowują- jakby cała armia do wykarmienia :O No i oczywiście- okna, każda kafelka umyta..
Kiedy dojdzie to tych czasów, że Święta będą dla Nas, a nie my dla Świąt? :(

No dobra, ale nie ma co narzekać, nie po to ja tutaj ;)
Jak tam spędziliście święta? :) U mnie spokojnie, nawet małe górki udało nam się zaliczyć, wstając od stołu i ruszając trochę swoje 4 literki ;) I tak swoją drogą, pokazałam u Mistrza Naleśników bajkę 101 Dalmatyńczyków i ooo! wszyscy się w niej zakochali! Oni nie znali jej wcześniej (nie wiem jakim cudem), ale tak się cieszyłam, że udało mi się posłać bajkę mojego dzieciństwa dalej ;D Tak na marginesie, wiedzieliście, że ta bajka POWSTAŁA w 1961 roku?!
Ileż ona ma lat! A jaka jakość bajki <3 Ja mogłabym oglądać ją bez końca <3 nie wiem dlaczego, ale wydaję mi się, że kiedyś te bajki to z takim przesłaniem robili, takie jakieś bardziej edukacyjne, nie trzeba było magii, wystrzałowa, autoludków- wystarczyły nakrapiane psy z przygodą ;)
Też odnosicie to wrażenie?

No nic, dobrze, ja jak zwykle o jednym i drugim, a  większość z Was przyszła tutaj albowiem...
powstały pyszne, ryżowo-orkiszowe naleśniki i to w takim towarzystwie, że grzech nie wypróbować! ;)
Gdybym miała zdecydować, czy wolę na słodko, czy wytrawnie to chyba bym nie umiała.. to jedyne danie, które tak samo wielbię z kurczakiem, jak z sosem z owoców :D ciasto naleśnikowe tak uniwersalne pokocha każdy dodatek, dlatego tak super można kombinować z nadzieniami i ni jak podane, będą pewną znaną nowością :D Wiecie, o czym mówię prawda? ;)

No i tak też było tym razem :) Mistrz smażył, a ja zajmowałam się nadzieniem ;) Dla Niego of course wytrawne, dla mnie na słodko <3
Wykorzystałam zapas truskawek z zamrażalnika, dobrej jakości czekoladę i mamy cud, miód, malina :)

zapraszam, częstujcie się! :)

Ryżowo-orkiszowe naleśniki

Składniki:
Ciasto
-30g mąki ryżowej
-30g mąki orkiszowej
-1 jajko
-ok 150ml wody
-sól
Nadzienie
-100g twarogu chudego
-4 łyżki kefiru
-erytrol, miód, lub ksylitol do smaku
-cynamon
-truskawki
-3 kostki gorzkiej czekolady 90%

Wykonanie:
Mąki, jajko, wodę i sól zmiksować razem. W razie potrzeby zmieniać konsystencja ciasta ilością wody.
Smażyć na suchej, lub lekko natłuszczonej patelni.
W tym czasie twaróg zmiksować z kefirem i słodzikiem na puszytą masę.
Truskawki podgrzać z cynamonem do ulubionej konsystencji.
Czekoladę posiekać.
Gotowe naleśniki nadziewać serem, polać gorącymi truskawkami i posypać czekoladą.
Podawać od razu.





Smacznego!

Podobne posty

8 komentarze

  1. ja w święta miałam powrót do bajek Disneya :)
    a naleśniki pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja Sylwestra nie obchodzę. Moze dziwne ale...

    Naleśników dawno nie jadłam. Twoje smacznie wyglądają ale jednak wolałabym na wytrawnie ;)

    Wszystkiego dobrego w 2019 roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeju jak one wspaniale wygladaja! ale zglodnialam... :) chociaz za nalesnikami na slodko nie przepadam, tak dodatek maki orkiszowej musi fajnie smak przelamywac. chetnie bym sprobowala :)

    Dziekuje za odwiedziny mojego nowego bloga! Dopiero poczatek (pierwszy wpis dodalam z tym co mam zamiast z lorem ipsum ;)), ogolnie bede tworzyc akcesoria dla zwierzat (glownie psow, ale nie tylko :)), zwierzakowe gadzety dla ich wlascicieli, a z czasem moze takze fotografia zwierzeca :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    http://zielonakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe naleśniczki :-) życzę ci wszystkiego co najlepsze na ten nowy roczek. No i szampańskiej zabawy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno już nie jadłam naleśników :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :-)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!