Chlebek bananowy z orzechami. Chlebek bananowy bez cukru :)

Autorka: 12/03/2018

Dzień dobry!
Jak tam Wasze samopoczucie w poniedziałek? :)
Żyjecie już pracą, czy może jednak weekendem?
Powiem Wam, że ja byłam oczywiście na kursie (jak to od 2 miesięcy), ale tak perfidnie czuje barki i mięsień piersiowy, że aż ruszać ręką się nie chce, a tutaj cały post na napisanie do Was :D
A że ja gdzieś tam w głębi serca kocham jednak tworzyć te długie, czasem z niczym nie związane posty (dziwne bo dziwne, ale kocham) to te ręce nadwyrężam teraz i tak czuje lekki ból, haha ;)
Czasem nie wiele trzeba, aby zapracować na domsy- wystarczy zmiana instruktora, tempa, albo jedno ćwiczenia i mięśnie potrafią tak zapracować, że szok!
No dobrze, ale ja nie powinnam Wam tutaj o tym smęcić- bo jak to tak..?!
Wiadomo, że ten blog to głównie kulinarny, od czasu do czasu związany ze sportem i dietetyka, dlatego też no nie będę Was tutaj zamęczać :)

Jak tam Wasze przygotowania do świąt? Kurczaczek, chyba nie zdążę za bardzo w tym roku przygotować pierniczków, dlatego chyba odpuszczę :(
Upieczenie to pikuś, gorzej z ozdabianiem i tutaj raczej na 1000% polegnę, bo jak to pogodzić pracę, pracę i pracę z kursem i domem?
Jak ktoś znam magiczny sposób bardzo proszę, aby mi go sprzedał :D Zapłacę w pierniczkach :D haha ;)
Na prawdę się Wam żaliłam, bo raczej to ja odpowiadałam za to w domu, ale jak teraz wspomnę okres studiów to to był pikuś z tym co teraz mnie męczy :O No, ale na własne życzenie :) chociaż jak byłan na studiach to wydawało mi się, że to i tak 1000% mojego czasu:D

No nie ważne, co ja Wam tu będe tylko o jedyn i tym samym..! Grr.. aż to denerwujące!
Zatem powiem Wam, że jak piekłam bułeczki dla Mistrza Naleśników to pomyślałam, że upiekę i ciacho- wezmę na kurs dla innych też, a co mi tam- lubię piec i tworzyć nowe przepisy :)
No i takim oto sposobem powstał nowy przepis na chlebek bananowy bez dodatku cukru! <3
czyli perfekcyjnie sprawdzi się do lunchboxa dla dzieci i dorosłych, a dodatkowo zaoszczędza nam kalorię mimo pełni smaku! kto jest za? :D

Nie przedłużając zapraszam Was po przepis- a jeżeli skorzystacie- zdajcie znać, będzie i strasznie miło!


Daktylowy chlebek bananowy

Składniki:
-2 garści suszonych daktyli
-2 banany
-0,5 szkl mąki orkiszowej
-0,5 szklanki mąki ryżowej
- 40g mąki kokosowej
-2 jajka
-3 łyżki masła orzechowego
-0,5szkl etryrolu (opcjonalnie)
-50g odżywki białkowej (opcjonalnie, można u9żyć ekstraktu z wanilii)
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-cynamon
-kardamon
 -posiekane orzechy laskowe i migdałowe, ok 1.4 szklanki
-1 szklanka wody/mleka 1,5%

Wykonanie:
Daktyle zalej wrzątkiem na miniumu  30 minut, następnie odlej wodę, dodaj banany i zblenduj na jednolitą masę
Jajka ubij same lub z erytrolem, do uzyskania puszystej masy.
Następnie dodaje masło orzechowe, bananową masę, mąki, proszek, przyprawy oraz odżywkę.
Zacznij mieszać i powoli wlewać wodę- do uzyskania konsystencji gęstej śmietany.
Dobrze wymieszaj, dorzuć poszatkowane orzechy- wymieszaj.
Przelej do keksówki.
Piecz w nagrzanym do 180 stopni piekarniku ok 45 min, do suchego patyczka.
Można polać z wierzchu czekoladą.







Smacznego!

Podobne posty

10 komentarze

  1. Chlebek w jesiennych smakach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealny poranny chlebek na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ on musiał pachnieć i smakować ;)

    Odnośnie Świąt... trzeba zaczać lepić pierogi i pomrozić xD

    OdpowiedzUsuń
  4. No i teraz będę kombinować, żeby ta mąkę orkiszową jeszcze zstąpić bezglutenem;D
    ale przepis fajny i na słodko, a tego mi trzeba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykła mąk bezglutenowa powinna być najlepsza :)

      Usuń
  5. Uwielbiam ciasto bananowe! jest takie aromatyczne i wilgotne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chlebek bananowy coś ostatnio mi nie wyszedł:(
    może Twój przepis byłby strzałem w 10?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie, chętnie bym się poczęstowała kawałeczkiem :D

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!