Dyniowe cinnamon rolls. Orkiszowe cinnnamon rolls z dynią!

Autorka: 11/10/2018

Cześć! :)
Ależ niespodziewanie się Wam tutaj pojawiłam co? Wiem, wiem.. było wiele prób powrotów, było wiele obiecywania, a koniec końców często spełzało na niczym..
Cóż więc począć?
Tym razem na prawdę chce wrócić, tym razem na prawdę mam ku temu wielkie chęci i zapał :)
Nie obraźcie się jednak, jak często będą to zdjęcia wykonane telefonem- bo wiecie.. czasem na aparat nie ma czasu i zanim ja to zgram na laptop, obrobię w programie, aby jak tako wyglądało..! To bardzo często zapominam w ogóle przepis, zapominam co było, jak po kolei, a to nie ładnie byłoby Was tutaj kłamać ;)

Ktoś tutaj jeszcze jest ze mną? Ktoś czasem zagląda? Byłoby miło gdybyś pod tym postem napisał- jestem! czekałem/łam! fajnie, że wróciłaś :)

Moje dni nadal uciekają między palcami, aż szkoda o tym wspominać, haha.. :)
Z Nowym Rokiem szykują się u mnie pewne zmiany- ale o tym dowiecie się jako pierwsi :) Mam również nadzieje, że wpłyną one pozytywnie na prowadzenie przeze mnie bloga- bo jakże by inaczej?

Wracam do Was również z postami z dziedziny dietetyki i sportu- tutaj w tym temacie jestem nudna, bowiem nadal uwielbiam te dziedziny w swoim życiu i jak na razie mogą grać u mnie one rolę priorytetową :)

A co tam u Was? Pochwalcie mi się w komentarzach jak Wam dni mijają, jak życie upływa? :)

Dzisiaj tak na przywitanie się z Wami po prawie rocznej przerwie chciałabym zaprosić na słodkie, ale zdrowe smaki jesienne- bo takową ciepłą, kolorową jesień nadal mamy za oknem :)
Wykorzystała sezonową dynię- bo jak to tak to nie korzystać z sezonowości?
Powiem Wam, że podczas pieczenia zapach, który miałam w kuchni był nie do opisania.. cynamonowy, słodki i kuszący :)
Przywodził na myśl ciepłe, spokojne wieczory:)
Same rolls- oczywiście, że pyszne, mięciutkie i mocno aromatyczne :)
Dynia w smaku prawie nie wyczuwalna, jedynie nadaje ciastu pięknego koloru :)

Kto chętny na bułeczkę? Komu podrzucić? :)


Dyniowe cinnamon rolls
Składniki:
-500g mąki (u mnie głównie orkiszowa, w mniejszej części owsiana i jaglana)
-25g drożdży świeżych
-1jajko
-80 g erytrolu
-3/4 szklanki mleka, letniego
-3/4 szklanki puree z dyni*
-50 g masła, roztopionego
-1/4 łyżeczki soli
Nadzienie:
-2 łyżki roztopionego masła, przestudzonego
-4 łyżki erytrolu
-1 łyżka cynamonu
Oraz
-Domowe powidła śliwkowe z erytrolem

Wykonanie:
Zrobiłam z drożdży, ciepłego mleka i 1 łyżeczki erytrolu rozczyn i odstawiłam na 15min.
Mąki wymieszałam z resztą składników, dodałam drożdże i wyrobiłam ciasto.
Ma być dość miękkie i elastyczne, można podsypywać mąką.
Odstawiłam w ciepłe miejsce, aż podwoiło swoją objętości.
Po tym czasie ciasto podzieliłam na pół i rozwałkowałam na prostokąty (dość cienkie).
1 z prostokątów posmarowałam roztopionym masłem i posypałam erytrolem wymieszanym z cynamonem.
Drugi posmarowałam powidłami śliwkowymi z kakao. Następnie każdy z nich zwinęłam wzdłuż długiego boku, na kształt rolady.
Potem pokroiłam na paski.
Ułożyłam je na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia, w sporych odległościach od siebie.
Gotowe bułko włożyłam do zimnego piekarnika, który włączyłam na 180 stopni i piekłam około 20minut.






Smacznego!!!

Podobne posty

3 komentarze

  1. Zaglądamy, zaglądamy :) Fajnie, że wróciłaś i będziesz pisać częściej. Zapowiada się ciekawie, smacznie, zdrowo ;) A Twoje zdjęcia są świetne... chciałabym aby takie wychodziły mi moim aparatem - zwykłym (bo telefon to praktycznie "eksponat z muzeum"). Smakowicie wyglądają Twoje rollsy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszelkie wypieki z dynią biorę w ciemno! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!