Chleb gryczany. Chleb z kaszy gryczanej. Bezglutenowy chleb gryczany- najlepszy! :)

Autorka: 2/16/2018

Dzień dobry w piątek! :)
Ulalla, czyżby weekendzik na horyzoncie? :) Jakże strasznie szybko minął mi ten  tydzień.. dopiero co pamiętam wolną sobotę, a tu już kolejna :)
Kilka ostatnich dni była tutaj cisza, ale ze względu na odwiedziny brata z chrześniakiem i rodzinką trzeba było wybrać priorytety :)
Powiem Wam, że co jak co- energii raczej mam dużo, ale przy 5,5 latku i rocznym dziecku mam tej energii stanowczo za mało!
Chapeus bas wszyscy rodzice, nianie i opiekunki! ;D
Także po tygodniu jestem dość wykończona,a  w nocy śpię jak dziecko :) Nawet przez nie uwagę ostatnio zaspałam! Kto to widział, żeby w tel zaznaczać dni tygodnia.. :D

A jak tam u Was minął tydzień? Chwalcie się! :)
Swoja droga tak dosypało śniegiem na Śląsku i przytrzymał mróz, że pierwszy raz od x czasu mogłam powiedzieć, że zima wróciła :)
Całe szczęście! bo już zaczynałam wątpić w istnienie zimy :D

Dobra, dobraaa... ja tu paplu, paplu- a Wy pewnie ciekawi z czego ten dzisiejszy przepis słynie :)
Otóż moi drodzy..
Dzisiaj przed Wami mistrz mistrzów!
Z chrupiąca skórką, baaardzo aromatyczny (orzeszkowo!), zdrowy i w ogóle nie pracochłonny...
Chlebek gryczany! :)
Powiem Wam, że nie dość, że robi się sam (<3),a więc wszyscy zapracowani kończą z wymówkami D: to jest jeszcze tak pyszny, zdrowy, że grzechem byłoby go raz nie spróbować :)
Nie trzeba mieć wieloletniego doświadczenia w zagniataniu ciasta..!
Nie trzeba pilnować, czy nie ucieka z miski..!
Nie trzeba się martwić o zakalca..!
Nie trzeba się martwić o zakwas, czy drożdże..!
Albowiem chleb ten składa się jedynie z kaszy i wody :)

Na prawdę- nic więcej nie trzeba :) no może troszku cierpliwości, bo chwilkę mu trzeba dać, aby sfermentował. Ale tak, to wszystko robi sam, a je się go z największą przyjemnością :)

To jak, próbujecie swoich sił? ;)

Chleb gryczany

Składniki:
- 500g kaszy gryczanej
- sól
- woda

Wykonanie:
Przepłucz kasze i przesyp do naczynia, następnie zalej wodą, tak aby sięgała około 1cm ponad kaszę i dodaj sól.
Odstaw na noc i po tym czasie dolej wody.
Ponownie odstaw na 8 godzin.
Moja rada, jeżeli postawisz naczynie w cieplejszym miejscu to kasza szybciej sfermentuje.
Po tym czasie odcedź kasze i zblenduj na gładka masę.
Przełóż całość do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, a następnie ponownie odstaw jeszcze na około 12 godzin.
Piecz ws nagrzanym na 200 stopni piekarniku około 1h.
Po upieczeniu zostaw na kratce od piekarnika, aby ostygł.













Smacznego!

Podobne posty

46 komentarze

  1. jak ten tydzień mi się dłużył, super,że już piątek!
    Pyszny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój ulubiony ! A posmarowany awokado to niebo w gębie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite. Ale chlebuś wygląda fantastycznie. Bardzo lubię kasze gryczaną. Lubię jej smak i zapach. Dlatego jestem pewna, że ten chlebek by mi zasmakował. Mmmm, mniam, ze świeżym masłem :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię takie chlebki regularnie od jakiegoś czasu i bardzo lubię. Nawet jutro planuję zalać kaszę na kolejny ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardziej mi to przypomina pasztet niż chlebek, ale wygląda zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koleżanka piekła ten chleb, ale mi jakoś nie podszedł...

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurczę, ale prosty skład :D Chlebek wygląda cudownie. Gryczanego jeszcze chyba nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kiedyś zrobić, bo widziałam już wiele przepisów na ten chleb :) A raczej przepis jeden, tylko wiele osób go polecało :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam chleba z kaszy :D Brzmi mega!

    OdpowiedzUsuń
  10. Z każdym kolejnym przepisem na chleb gryczany czuję wyrzuty sumienia, że jeszcze go nie zrobiłam! No muszę w końcu się przełamać, bo od 4 lat planuję zrobić ten chlebek ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda obłędnie! uwielbiam takie zwarte. i posmarowany awokado.. mniam! szkoda, że nie mam dostępu do kaszy gryczanej...

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi tydzień zleciał migiem ale był ciężki a chlebek no wygląda fajnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie trzeba cierpliwości do tego przepisu. Brakuje mi tylko informacji ile tej soli wsypać? Wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz co, ja dawałam na oko, myślę, że 1 łyżeczka na spokojnie :)

      Usuń
  14. Przepis mega! Sama kasza i woda, wow :))
    Ostatnio tygodnie zamiast się dłużyć uciekają w tempie ekspresowym, w weekendy staram się jak najwięcej z nich wycisnąć, ale akurat one mijają jeszcze szybciej :D

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam zapach i smak domowego pieczywa:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jadłam jeszcze takiego chlebka :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przegenialny pomysł! Będę musiał wypróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeraża mnie tak szybko mijający czas. :c
    Śnieg? U mnie niestety jego pozostałości tylko widać...
    Fajny chlebek, zawsze jakaś odmiana.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie wygląda, bo jest taki zbity. Chleb to jeden z moich ulubionych produktów żywnościowych. Mogę żyć bez obiadu, ale nie bez chleba!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie jadłam chleba z kaszy, brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo lubię ten chleb z kaszy i raz na jakiś czas go robię :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super alternatywa dla glutenowego chleba!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda pysznie, domowy chleb najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. No akurat nie mam potrzeby na taki chleb ale lubié eksperymentować! Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Znam ten chlebek i bardzo lubię. Jest prosty w przygotowaniu i przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Taki chlebek to faktycznie mistrz mistrzów! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. To chleb ideał dla mnie. Mój doktor by się ucieszył, bo bez drożdży, bezglutenowy. Tak jak napisałam ideał, po nim czułabym się wspaniale. A jakby go tak ciasto w foremkę na muffinki czy by urosły takie małe bułeczki a'la scones????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że na spokojnie :) Jedynie, że ten chlebek nie rośnie, więc prawie całe muffinki trzeba byłoby wypełnić :)

      Usuń
  28. uwielbiam gryczane chleby, są pyszne : )

    OdpowiedzUsuń
  29. Piekłam chleb gryczany, ale był tylko w połowie gryczany, druga połowa to mąka pszenna, rzeczywiście ma dość charakterystyczny smak i albo się go pokocha albo nie :) a takie ciężkie zwarte chlebki też lubię, przypominają razowe na zakwasie, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Łatwo, prosto i przyjemnie, tak lubię bardzo;)

    OdpowiedzUsuń
  31. To jak z tą solą, ile dokładnie jej trzeba? :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Różne chlebki piekłam, ale takiego jeszcze nie. Wszystko przede mną. Wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś próbowałem i mi nie smakowało, spróbuję według Twojego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Już od jakiegoś czasu "czaję się" na zrobienie własnego chleba. Twój wygląda bardzo pysznie, no i sam przepis jest też prościutki - superr! :))

    OdpowiedzUsuń
  35. JUż śnieg!? :O A no tak... Polska. Dzieci bywają wymagające.
    Chlebek ciekawy. Akurat za kaszą gryczaną nie przepadam, ale w taki sposób mogłabym ją wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!