Zdrowe/ Fit brownie z cukini. Zdrowe ciasto z tahini z Primavika i powidłami śliwkowymi :)

Autorka: 1/27/2018

Doberek! :)
Co tam u Was? Jak tydzień Wam minął?
U mnie szybko, bez przerwy, alee.. za to z kontuzją, która męczy mnie od zeszłej soboty..! Nie wiem, co to się wyczynia, ale no..! już chciałabym mieć chwilę spokoju, na chwilę mieć prosto i bez przeszkód :D
Kurka, bo ja nie umie nie ćwiczyć..! Nie umiem siedzieć w miejscu, czekać, aż będzie okey.. a tu trzeba! Szczególnie, że Ci lekarze (dobra, nie upraszczajmy, ale w Bielsku na pewno!) są tacy.. mało empatyczni. Uważają, że każdy hipochondryk, każdemu się w domu nudzi..! Grr...!
Kiedy ja tak na prawdę lubię aktywność, nie lubię bierności (i lekarzy), więc jak ktoś mnie już zobaczy u lekarza- to znak, że coś się dzieje ;)
No, ale dobra, koniec o mnie! Nie ma, że tylko ja i jaaa..

Swoją drogą- dzisiejszy przepis ma bardzo kiepskie zdjęcia. Na prawdę.
Powiem Wam, że zdjęcia są robione przy dość dobrym świetle, że było południe więc ani nie byłam zmęczona, ani nic..
A zdjęcia? Każde rozmazane, jakieś nijakie.. przepraszam zatem za zdjęcia tego przepisu, ale mogę Was zapewnić, że ono jest ge-nial-ne!
Nad zdjęciami bardzo chce zacząć pracować, uczyć się-mam nadzieje, że mi się uda :) Trzymajcie kciuki, może zdjęcia zaczną Was przekonywać :D
A tak to przedstawiam Wam..
Na prawdę, legalne brownie, które gdzieniegdzie przeplata się smakiem nieziemskiego tanini z domowymi powidłami śliwkowymi.. No mówię Wam bomba <3

Z dodatkiem cukinii, nie jest bardzo kaloryczne, ale też nie jest mega kaloryczne :) Posiada zdrowe tłuszcze, cukry- także nic tylko korzystać <3
Aa..! Zapomniałam! To ciasto robi się 10 minut!
No jak nie korzystać? :D

To kto jest chętny? :)

Brownie z cukinii z tahini i powidłami śliwkowymi

Składniki:
-300g cukinii
-100g mąki gryczanej
-50g mąki orkiszowej
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-1 jajko
-cynamon
-25g kakao
-30g gorzkiej czekolady
-150g erytrolu
-ok 5 łyżeczek tahini Primavika z białkiem
-ok 5 łyżeczek powideł śliwkowych
-szczypta soli
-0,5 szklanki wody

Wykonanie:
Cukinię zetrzeć na grubych oczkach, lekko posolić, odstawić na bok.
W osobnym naczyniu wymieszać suche składniki na ciasto, dodać poszatkowaną czekoladę, jajko oraz 0,5 szklanki wody.
Wymieszać do uzyskania jednolitej masy, ma być lekko gęsta, nie za gęsta.
Następnie dodać odsączoną cukinie i ponownie wymieszać.
Wylać do formy.
Na wierzch ciasta wyłożyć tahini i powidła- w formie kleksów.
Można rozmieszać wykałaczką, aby powstały esy-floresy.
Piec w nagrzanym piekarniku na 180 stopni, przez około 20-25 minut, do tak zwanego suchego patyczka.









Smacznego!

Podobne posty

16 komentarze

  1. Współczuję kontuzji :( Mam nadzieję, że szybko wrócisz do pełni sił i sprawności... Dbaj o siebie :*
    A brownie? Wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam wielką ochotę na porcję tego brownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. No i takie brownie mogę zajadać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. obłędne ciacho :) w sam raz na weekendową rozpustę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skusiłabym się z przyjemnością, narzekasz na zdjęcia a to one tak kusząco przedstawiają to ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia są dobre i bardzo apetycznie przedstawiają brownie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wspaniałe ciacho, jak ja uwielbiam takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie się prezentuje ;) Robiłam brownie z cukinii latem na grilla i wszystkim smakowało. Następnym razem dodam tahini - brzmi super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdarza mi się robić ciasto z cukinii i jest smaczne, ale w takim wydaniu musi być wybitne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż żałuję, że nie mam w lodówce cukinii. Zrobiłabym to ciasto już teraz! Szybkiej kuracji życzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. No cóż, chętnie bym skosztowała :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności <3 Brownie z cukinii to zdecydowanie jedno z najlepszych jakie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!