Zdrowa szynkaz filetu z kurczaka. Kurczak do fit kanapek :)

Autorka: 4/26/2017

Witajcie! :) Radość, uśmiech u Was gości?
Mam wielką nadzieje, że tak! I że nie dajcie się tej dziwnie świrującej pogodzie :D
Wstaje człowiek rano, a tam śnieg.. 30 min później słońce, deszcz, wiatr i tak wkoło.. :)
Mieszkam na Śląsku i od tygodnia jest tak mieszana pogoda! U Was również? :)

Ale ja wierzę, wierzę, że jeszcze nas nawiedzi ta wiosna i ciepłe lato <3
Chociaż rolnicy uprzedzają przed małymi zbiorami- mróz zmroził pąki owoców drzew i poodpadały :( najgorzej!
Mam nadzieje, że jednak coś będzie można kupić i to w przystępnych cenach :) Bo owoce w lecie są najlepsze.. <3 i pomidory!
I świeży szczypior, sałata.. ah, ah!
Chociaż powiem Wam, że już się skusiłam na Targu na zakup sałaty, rzodkiewki i o dziwo! mają bardzo dobry smak :)
Także masłowa już jest okey, jakby ktoś się zastanawiał :)

Swoją drogą, macie tak że wchodzicie do sklepu, podchodzicie do lady z mięsem i.. wszystko wygląda tak samo? Każda szynka, każda kiełbasa? Różnią się tylko ceną za kilogram?
No macie tak?
Bo ja bardzo często! A już w ogóle denerwuje się, jak proszę o skład szynki z indyka a tam go jest tylko 5%!
Nieświadomi konsumenci bardzo często patrzą na nazwę (swoją drogą kusząca: Gotowany indyk-->skład 5% mięsa z indyka!!!!) i po prostu mówią 15 deko proszę? A no właśnie!
A zazwyczaj karmią tym swoje małe dzieci- bo przecież indyk zdrowe mięso.. :O
A tutaj takie zdziwienie!
Prosicie zawsze o etykietę! Macie do tego pełne prawo i obowiązek wręcz sprawdzać, co jecie :)

Osobiście przyznam Wam się, że minęło już bardzo długo odkąd kupiłam szynkę w sklepie dla siebie i ją zjadłam. Bardzo długo. Wolę nie jeść kanapek w ogóle niż faszerować się glukozą, czy soją.
To już wolę wędzony schab mojej mamy (wiem, wiem-wędzenie), bo wychodzi mnie zdrowiej :)
Ale nie każdy lubi mocniejsze mięsko,jak np ja, dlatego wychodzę na przeciw wszystkim drobiożercom i pokazuję jak super świetnie, łatwo przygotować soczystego kurczaka na kanapki :D
Są chętni? :)

Przepis powstał z głupoty, potrzebowałam jakiejś szynki na święta, a kurczaka u mnie zawsze pod dostatkiem :)
Pomyślałam chwilkę i tak oto powstała ona..
Szynka z filetu!
Jest na prawdę super- doprawić można ją jak się lubi najbardziej, wychodzi soczysta, pasuje do kanapek, bo bardzo łatwo się kroi na cienkie kawałki:)
Powiem Wam, że ja osobiście zakochałam się w takim rozwiązaniu, zasmakowało mojej familii, a i znajomi już chwalili przepis..

Czego chcieć więcej? Waszych relacji- spróbujcie i dajcie znać jak Wam smakowało! :)
Będzie mi bardzo miło :)

Szynka z filetu z kurczaka

Składniki:
-1 filet z kurczaka (u mnie swojski)
-1 ząbek czosnku
-pieprz czarny
-sól himalajska
-przyprawy wedle uznania, u mnie: cygańska, papryka czerwona, kminek i majeranek
-1 łyżka oliwy z oliwek
-rękaw do pieczenia

Wykonanie:
Pierś polewamy oliwą, posypujemy przyprawami i dokładnie nacieramy.
Odstawiamy do lodówki na jakieś 3-4 godziny.
Po tym czasie wkładamy pierś do rękawa, zamykamy szczelnie z obu stron.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i od razu zmniejszamy na 180 stopni.
Pieczemy około 20-30 minut, w zależności od wielkości piersi.
Ja robię tak, że po ok 20 minutach otwieram worek, nakłuwam pierś i patrzę- jeżeli nic nie wypływa zostawiam na 2-5 minut, aby powstała fajna skórka.
Wyjmuje z piekarnika, czekam, aż całkowicie ostygnie i kroję.





 

Smacznego!

Podobne posty

30 komentarze

  1. Najbardziej sprawdzona, smaczna domowa wędlina. Nie kupuję gotowych, chyba, że od zaufanego gospodarza, który robi to fachowo, smacznie i uczciwie. A taki filet jest naprawdę smaczny i delikatny.
    Miłego dnia i słoneczka Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. do kanapek, do sałatek, na ciepło. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :) Bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio czuję bardziej zimę niż wiosnę :D
    A co do sklepów z mięsem, to nie mam żadnych doświadczeń, bo w ogóle tam nie chodzę (nie wiem czy kiedykolwiek w ogóle byłam) i zawsze mnie dziwi kolejka do stoiska z mięsem w Kauflandzie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda:)
    a że domowe najlepsze to juz chyba wszyscy wiedzą, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka domowa szynka jest najlepsza :D Nie ma porównania ;) Rzadko jadam wędlinę, ale takiej bym nie odmówiła :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo często robię takie mięsko na kanapki, jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jem taką szynkę co tydzień - mama rozpieszcza córkę na studiach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wędzenie? nie ma nic lepszego niż domowa wędzonka! :D szyneczki, albo boczek na wywar do barszczu mmm. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja mama kiedyś często robiła ojcu takie domowe "szynki". Na Święta zaś zawsze kupuje mięso, pekluje a następnie wujek wędzi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja sie kiedyś przestawiłam mentalnie. Pewnie za pomocą książki, ale tytułu nie pamiętam. Pogoda jest jaka jest, a to ode mnie zależy co ja z tym zdrobię. Dziś założyłam kalosze i pod parasolem poszłam załatwiać sprawy. Deszcz pięknie grał padając na mój parasol, a ja słuchałam jego dzwięków. Jedzonko wyszło apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie przyrumieniona skórka - smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam szyneczkę własnej roboty:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  14. Wrocław non stop zimny, więc pogoda też i tutaj nie rozpieszcza ;)
    Co do przepisu - kurczaka lubię najbardziej, więc taka szyneczka bardzo mi odpowiada, dla chrupiącej skórki chyba wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna :) Moja mama robi podobną do kanapek.
    Zawsze to zdrowsze i smaczniejsze niż te sklepowe wędliny - przesolone i nie wiadomo z jakim składem (ostatnio po takiej dostałam uczulenia).
    Pozdrawiam :) Udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. proszę o etykietę, pytam o skład...staram się kupować świadomie. pyszny przepis :) domowe to jednak domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chce to zrobić! Wygląda pysznie, jest zdrowa,przyspieszona a w środku na pewno soczysta, pycha

    OdpowiedzUsuń
  18. robię podobnie kurczaka :) zjadam do obiadu albo właśnie na kanapki :) i nie tylko z drobiem tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. To przepraszam bardzo, z czego składa się ten indyk? :O
    Wędlina z kurczaka wygląda bardzo apetycznie, chyba sobie taką zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pysznie i zawsze to zrobione przez siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Taka jest najlepza! Kiedyś jak to bylo możliwe, prosilam tate o uwedzenie piersi z kurzaka. ;3

    OdpowiedzUsuń
  22. Trafiłaś w sedno!!!
    Tego mi brakowało.
    To do dzieła 😃
    zolza73.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. wspaniały kurczak <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też już kupuję nowalijki, a szynka pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię taką do kanapek :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Muszę spróbować sama taką szynkę przygotować :) przynajmniej będę wiedziała co jem :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!