Najstarsze, najproste: ciasto ucierane z borówkami/jagodami

Autorka: 9/26/2012

Oj tak.. To ciasto to jest coś, co tygryski lubią najbardziej ;)

Jak byłam mała, jak urosła, i nawet teraz gości na naszym stole w okresie lata prawie co tydzień. Bo trzeba wykorzystać owoce sezonowe, a to ciasto to jest jeden z najprostszych, a zarazem najsmaczniejszych pomysłów. I nie potrzeba tutaj żadnych ulepszaczy, dodatków w postaci czekolady, kakao, czy syropu klonowego.. Nie, nie! To ciasto jest najlepsze w samej swej istocie, a najlepsze jest to, że ma baaardzo mało kalorii, więc nie liczy się ile kawałków zjesz, bo uwierzcie mi: nie skończycie na jednym ;)

Baaardzo dobre jest ciepłe, takie prosto z piekarnika.. Kiedyś, kiedy jeszcze uczyłam się do matury, zarywałam noce (oj.. wydaje się to tak daaawno, a to przecież jakieś parę miesięcy temu), mama wyciągnęła z zamrażalnika swój ostatni cenny zapas borówek i upiekła mi je ;) poddała ciepłe ze szklanką kakao..
I takie smakuje mi najbardziej: od mamy ;)
To na zdjęciach jest akurat mojego autorstwa, ale wychodzą nam prawie identyczne.

Ciasto ucierane z jagodami


Składniki:



Ciasto:
1 kostka masła
1 szklanka cukru
8 łyżek mleka
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 szklanki mąki krupczatki lub pszennej
jagody (zależna ilość od gustu;) można także używać innych owoców, np: truskawki, czereśnie, wiśnie itp)

Kruszonka:
100g roztopionej, przestudzonej  margaryny
ok 6 łyżek zwykłej mąki
ok 6 łyżek cukru pudru lub zwykłego

Wykonanie:


Ciasto:
Masło, cukier oraz mleko zagotować (oczywiście masło musi być całkowicie rozpuszczone). Odstawić do ostudzenia.
Gdy ostygnie wbić 3 jajka i zmiksować na gładką masę. Potem stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Gdy ciasto będzie mieć jednolitą konsystencję, wylać na blachę wysmarowaną masłem lub wyłożoną papierem do pieczenia (standardowe wymiary).

Kruszonka:
Masło rozpuścić, poczekać, aż ostygnie, ale się nie ze stygnie :).
Dodać mąkę i cukier, wymieszać. Jeśli kruszonka nie będzie mieć konsystencji sypkiej, dodać trochę cukru i mąki. Uwaga tylko by nie dodać za dużo mąki, gdyż kruszonka nie będzie smaczna!Kruszonka posypać ciasto i wstawić do piekarnika. Piec w temp. 170 stopni przez około 40 minut. Ciepły, ale nie gorący posypać cukrem pudrem.

Smacznego !


Podobne posty

13 komentarze

  1. aaa jak ja uwielbiam takie ciasto! <3
    mogę kawałeczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie proste ciasto z owocami jest zarazem najlepszym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No z tymi kaloriami to nie do końca ;) Niemniej uwielbiam ucierane ciacha z owocami, a Twoje wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że owoce sezonowe są właśnie sezonowe i już się skończyły... ja niestety nie mam zamrażalnikowych zapasów ;P Proste rozwiązania zawsze najlepsze :D A czy ja przypadkiem nie jadłam wersji tego ciasta ze śliwkami?

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsze.Wieki takiego nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co ty mówisz,ze mało kalorii? Mimo to,zawsze je zjem,kiedy tylko je zobacze:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, to zdecydowanie najlepsze ciasto. Pamiętam, jak zajadałam się nim w dzieciństwie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie ciacha, zwłaszcza z jagodami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. tez już mam małą kolekcje kasztanów w swoim pokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto ucierane to moje dzieciństwo - bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!