Kurczak w pesto i pomidorkach koktajlowych. Soczysta pierś w bazyliwoym pesto :)

Autorka: 11/25/2018

Hej, hej! :)
Coś mnie się zdaje, że nadeszła tradycja witania z Wami początku i końca tygodnia, widząc po datach moich postów :)
Ale ważne że są, że zaczęły się regularnie :)

Macie też tak, że Wasza produktywność spada, kiedy zaczyna się zima? Ja tak mam! strasznie mnie to męczy, bo wystarczy, że zacznie się ściemniać, zacznie się szarzeć, a dla mojego mózgu to informacja, że- oho! ciemno, czas iść spać! No ni jak mimo wielu lat praktyki nie umiem tego pokonać :O
O ba! ile razy na studiach obiecywałam sobie, biłam się w pierś- tak! dzisiaj zarwę noc przed ważnym egzaminem/kolosem.. jasneee..
a ino wybiła 22 ja zaczęłam ziewać, myłam zęby, paciorek i spać.. :D zawsze każdy miał ze mnie nie mało śmiechu, kiedy pisał 22.30 a ja już nie odpisywałam.. ale za to! uwaga- 5 rano a ja już na nogach, świeża, wyspana i pełna energii :)
Także coś za coś :)
A wy to jak macie? Bardziej te poranne ptaszki, czy może nocne marki?
Hę? Przyznawać mi się tu :)

No i właśnie też na przykład zimową, czy tam jesienną- nigdy nie wiem, która bardziej :D- porą ja wolę bardziej takie treściwsze dania, z dodatkiem mięsa, ziemniaczków. Znaczy! to nie tak, że latem żyje na liściu sałaty, ale zdarza mi się obiad na zimno, zdarza mi się zjadać więcej owoców niż kasz z mięsem, a jednak teraz pod koniec roku ja decyduje się na dania bardziej ciepłe, aromatyczne potrawy :)
I to właśnie przez to co podpowiedział mi mój żołądek powstało to obiadowe danie, które- o mamo! skradło serce niejednego domownika ;)
Soczysta pierś, aromatyczne pesto no i prawie frytki- kogo by to nie urzekło, szczególnie, że kalorycznie wcale nie jest źle ;)

Próbowaliście może kiedyś takiego dania? Jestem bardzo ciekawa :)
Jeżeli nie- zrób, bo to 5 minut pracy, i daj znać- czy tylko moje kubki smakowe oszalały? :)
Mam nadzieje, że będzie Nas więcej :)

Pierś z kurczaka w pesto i pomidorkach

Składniki:
-2 piersi z kurczaka
-pesto z bazyli
-pomidorki koktjalowe
-ziemniaki
-przyprawy
-czosnek
-ok 2 łyżek oliwyz oliwek

Wykonanie:
Pierś z kurczaka podziel na cienkie paski, następnie lekko na sól i popieprz.
Ziemniaki obierz, pokrój na ulubione kawałki.
Obgotuj, odcedź  wysusz.
Wyłóż na brytfankę (wyłożoną papierem do pieczenia), posyp przyprawą do ziemniaków, solą, papryką, polej delikatnie oliwą. Na brytfance rozłóż jeszcze ząbki czosnku.
Pierś z kurczaka wyłóż na inną brytfankę, również wyłożoną papierem.
Każdy kawałek nasmaruj lekko pesto, a na to wyłóż połówki pomidorków koktajlowych.
Resztę pomidorków ułóż na brytfance, lekko posól, polej resztką oliwy.
Wszystko piecz w 200 stopniach, przy czym:
* pierś ok 15 minutek,
*ziemniaki ok 20-30minut.






Smacznego!

Podobne posty

10 komentarze

  1. ja mama tak samo o 22 już śpię, za to po 5 jestem pełna energii;) a kurczak idealny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się nie jeść mięsa, ale to pesto chętnie bym wykorzystała do ziemniaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. co do zimy to czuję tak samo, niestety nie lubię i nic tego nie zmieni, za to takiego kurczaczka bym zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa opcja na podanie miesa. Może posmakowałaby moim rodzicom ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie szybkie i nieskomplikowane dania. Można zaoszczędzić sporo czasu, a na stole ląduje pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem typem nocnego marka ale i tak muszę rano wstawać więc jestem niedospana :(
    Wspaniałe, aromatyczne danie!

    OdpowiedzUsuń
  7. pest i pomidory uwielbiam to połączenie :) i jeszcze od tego mozzarella... mrrr :) smacznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczak zapowiada się bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za każdą opinię i sugestię! Smacznego!